Search

התפשטות הקורונה: "הפאניקה עלולה להיות מסוכנת יותר" - ישראל היום

התפשטות הקורונה: "הפאניקה עלולה להיות מסוכנת יותר" - ישראל היום

בשל הבהלה הגדולה בציבור, שבאה לידי ביטוי בהסתערות על רשתות השיווק, ועד איגוד רופאי בריאות הציבור מסר היום (שבת) כי "סכנת בהלת הקורונה עלולה להיות גדולה יותר מסכנת נגיף הקורונה. בצד הפעולות הנכונות לריחוק חברתי על מנת 'לשטח את העקומה', אסור לשטח את ישראל ואת אזרחי ישראל. 

עומס בסניף טיב טעם רמת החייל // צילום: אבי מילה

"יש צורך לתת מענה לציבור בישראל, ובפרט לאוכלוסיות שזקוקות לעזרה, כיצד לשמור על שגרת חיים שפויה במקביל להמשך תפקוד מערכים חיוניים. הפעולות להקטנת ריחוק חברתי כולל ביטול לימודים ועבודה נדרשות, אבל חייבות להיעשות בהתאם לתכנית סדורה הנותנת מענה לבני האדם המושפעים מהם ולאחר מתן זמן התארגנות מספק לארגונים ולאנשים. 

"התאמת הפעולות ודאגה למכלול הצרכים החברתיים עד כמה שניתן חיונית לשמירה על הסולידריות אחרת הפעולות  לא תוכלנה להימשך זמן רב וייגרם נזק לבריאות הציבור ולחברה בישראל בטווח הקצר והרחוק".

בתוך כך, לאור פניות של עיתונאים מבנק ישראל נמסר כי "המערכת הבנקאית ערוכה להמשיך לתחזק את הכספומטים ולא צפוי שום מחסור במזומן. בנק ישראל מוודא שתחת כל הנחייה הכספומטים הבנקאיים יעבדו כסדרם".

"קנו הכל מהכל"

תורים ארוכים במיוחד נרשמו היום בסניפי טיב טעם הגדולים והשכונתיים של הרשת שפתוחים בשבת וכך גם ברשתות המתחרות ולמעשה בכל סופר, מכולת או אטליז הפתוחים בשבת. 

יוסי שליו, סמנכ"ל הסחר והשיווק של רשת טיב טעם אמר ל"ישראל היום": "אם בשישי שעבר הסל הממוצע עמד על 300-320 שקלים, אתמול הסל הממוצע עמד על 800-900 שקלים. מספר המבקרים ביום שישי הזה גדל פי 2 וחצי משישי רגיל. עם ישראל קנה הכל מהכל: קופסאות שימורים, מוצרים בסיסיים, גבינות, דברי מאפה. פסטות , רטבים ועוד והם מעמיסים כל הזמן. הרשת נערכה עם עובדים וסדרנים למלא סחורות”.

משה בר סימן טוב מנכ"ל משרד הבריאות פנה אחר הצהריים לציבור וניסה להרגיע גם הוא: ״אזרחי ישראל הסופרים ישארו פתוחים נקודה. אין טעם להסתער עליהם. המערכת נערכת אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים ישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-14 15:18:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxODM30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxODM30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "התפשטות הקורונה: "הפאניקה עלולה להיות מסוכנת יותר" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.