Search

גורמים במערכת הפוליטית: "כחול לבן נוטה להסכים לשבת תחת נתניהו למשך שנה" - ישראל היום

גורמים במערכת הפוליטית: "כחול לבן נוטה להסכים לשבת תחת נתניהו למשך שנה" - ישראל היום

גורמים במערכת הפוליטית אומרים היום (שישי), כי על רקע המו"מ שהחל הלילה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ לקראת הקמת ממשלת אחדות, עמדת כחול לבן אינה מתעקשת על ממשלת חירום לזמן מוגבל, אלא מדברת על הסכם ארוך טווח שלפיו נתניהו יכהן שנה אחת ולאחר מכן יכהן גנץ.

נתניהו: "יש להקים ממשלת חירום לאומית רחבה" // צילום: עמי שמיר

בסביבת נתניהו אומרים היום כי לא דובר על מתווה כזה או אחר, וכי גנץ מעוניין שצוותי המו״מ ייפגשו ביניהם טרם מפגש בינו לבין ראש הממשלה.

בכחול לבן בחרו שלא להגיב לדברים. 

כזכור, אתמול השניים שוחחו לאחר שנתניהו קרא אמש להקים ממשלת חירום בשל משבר הקורונה, וכעת נראה כי בכחול לבן לא מתעקשים על ממשלת חירום זמנית. בשיחה, נתניהו חזר והזמין את ח"כ גנץ לפגישה מיידית במטרה להקים מיד ממשלת חירום לאומית.

רה"מ הבהיר כי תומכי טרור לא יכולים להיות חלק מהממשלה - לא בשגרה ולא בחירום. "ראש הממשלה ממתין לתשובתו החיובית של גנץ".

עוד בנושא: 

• נתניהו: "יש להקים ממשלת חירום לאומית"

• גנץ: "מוכנים להקים ממשלת חירום לאומית רחבה"

• נתניהו וגנץ שוחחו; רה"מ: "זה הזמן לקבל החלטות ולהקים ממשלת חירום לאומית"

בהצהרה לתקשורת אמש הודיע נתניהו על השבתה במערכת החינוך וכאמור קרא להקמת ממשלת חירום לאומית רחבה. "זוהי שעת חירום אמיתית - שעה של עמידה יחד. הנגיף אינו מבחין בין אנשים שונים - כל האנושות בסירה אחת", אמר נתניהו, "אני מגויס למאבק הזה כל כולי, עובד סביב השעון ומקבל עדכונים שוטפים. עד עכשיו יש לנו, בעזרת השם, הצלחה לא קטנה. אני מבקש להודות לאנשים מהצד השני של המתרס הפוליטי שמביעים הערכה לעבודה שלנו. הם מבינים שאנו נמצאים בשעה היסטורית. ישראל היא עדיין כפר קטן על מפת העולם, ואנו חייבים להקים אותו.

"לפני 53 שנים, ערב מלחמת ששת הימים, קמה ממשלת חירום לאומית. ישראל התלכדה - וניצחה. אני קורא לעשות זאת גם עכשיו - עוד הערב. זוהי אחריות לאומית שגוברת על כל שיקול אחר. זו תהיה ממשלה לזמן מוגבל. רק דבר אחד צריך לעמוד לנגד עינינו - בריאותם וחייהם של אזרחי ישראל", סיים את דבריו.

בתגובה אמר גנץ: "נהיה נכונים לדון בהקמת ממשלת חירום לאומית רחבה שתכלול נציגות של כל חלקי הבית", ברמיזה להצטרפות הרשימה המשותפת, והציע כי צוותי המו״מ ייפגשו בהקדם. הוא אף שוחח עם הנשיא ראובן ריבלין שאמר לו: "חזרתי באוזניו על תמיכתי בהקמת ממשלה להתמודדות עם המשבר הלאומי בהקדם האפשרי. הבהרתי כי ביתי פתוח לרשות הצדדים לקידום השיח וזאת במקביל להליך הדמוקרטי המקובל של ההתייעצויות עם הסיעות, הצפויות להתקיים בתחילת השבוע בבית הנשיא".

גנץ הודה לנשיא על נכונותו לסייע בהקמת ממשלת חירום רחבה שתטפל בנושא הקורונה. גנץ שב והדגיש כי "כחול לבן" תמשיך ותפעל באחריות ובממלכתיות ותגבה כל מהלך שיסייע במאבק בנגיף הקורונה, כפי שעשתה עד כה.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-13 11:50:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxNjg10gEA?oc=5
52781856135106

Bagikan Berita Ini

0 Response to "גורמים במערכת הפוליטית: "כחול לבן נוטה להסכים לשבת תחת נתניהו למשך שנה" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.