Search

מייד בשידור חי: ראש הממשלה נתניהו יכריז על השבתת המשק - ישראל היום

מייד בשידור חי: ראש הממשלה נתניהו יכריז על השבתת המשק - ישראל היום

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימסור הערב (שבת) הצהרה מיוחדת, שבה הוא צפוי להכריז על השבתת המשק הישראלי כמעט כולו. בינתיים, משרד הבריאות עדכן כי מספר החולים בארץ עלה ל-193.

צילום: קונטקט

לאורך כל סוף השבוע האחרון התנהלו דיונים קדחתניים בין ראש הממשלה נתניהו ומשרדי הממשלה השונים, אנשי המקצוע ובכירים במשק הישראלי בניסיון למצוא את הנוסחה המתאימה למנוע את ההתפשטות מגפת הקורונה בישראל ולצמצם את הפגיעה והנזקים שייגרמו למשק.

הדעות היו חלוקות אך מי שהובילו את הקו הנוקשה ופעלו לכיוון השבתה כללית של המשק הינם ראש הממשלה נתניהו ואנשי משרד הבריאות. עם זאת, גורמים אחרים שלוקחים חלק בדיונים ניסו לצמצם את ההגבלות על המשק למינימום הנדרש במטרה שלא לגרום לנזקים בלתי הפיכים בעתיד.

המשמעות העיקרית בהשבתה הכללית של המשק היא סגירת כלל העסקים והשירותים בהן התחבורה הציבורית, הקניונים, העסקים הפרטיים וכמובן מערכת החינוך, מלבד שירותים חיוניים בהם בתי מרקחת, מכולות ונותני שירות בחירום.

כזכור, ביום שישי אחרון הודיע שר הביטחון נפתלי בנט כי כחלק מהתמודדות עם משבר הקורונה בישראל, הוחלט להקים שלושה מרכזי החלמה שיתופיים לחולים הנושאים את הנגיף. תכניתו של בנט היא למעשה השלב הבא במאבק בהתפשטות הנגיף, ונובעת מההבנה שהוא מתפשט בקצב מהיר מאוד. במסגרת התוכנית, הורה בנט לאתר מיקום אפשרי ולהיערך לקליטת חולים תוך שבוע לאתרים שייקראו מב"מ – מרכזי בידוד משותפים, ויכילו בתחילה 1,000 איש עם יכולת גדילה ל-3,000.

"אנחנו נערכים כדי שלא נגיע למצב של איטליה... כרגע בישראל אנחנו עם פחות מ-130 נשאים ידועים. הבעיה היא שאנחנו לא יודעים כמה יש. מספרם יכול לנוע בין מאה, חמש מאות ואלף", אמר השר, "אנו נערכים לשלב הבא של הדבקה רחבה. המטרה הלאומית היא להשטיח את גרף ההידבקות". 

על פי בנט, הקמת המרכזים תגדיל את הספק הבידוד ותמנע הידבקות. "80 מהנשאים הם במצב קל ואין צורך לאשפזם בבתי חולים, זה יקר ולא יעיל", אמר בנט וציין כי הוא מתנגד לאשפוז ביתי בעיקר בשל סכנת ההדבקה והצורך בניטור רפואי. "ביום השביעי עד ה-12 המחלה יכולה להחמיר והחולה צריך עזרה", הוסיף.

כעת מחפשים במשרד הביטחון אחר אתר שיכיל את המרכזים המדוברים, ייתכן כי אלו יהיה מלונות, אכסניות או אתרי האגודה למען החיייל – שיאכסנו חולים וצוות רפואי. בנט ציין עוד כי משרדו רכש ציוד מתאים בעשרות מיליוני שקלים הכולל מערכות הנשמה ועוד.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-14 18:29:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxNzk30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxNzk30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מייד בשידור חי: ראש הממשלה נתניהו יכריז על השבתת המשק - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.