Search

מסתמן: סגירת קניונים והשבתת גני ילדים בעקבות הקורונה - וואלה!

מסתמן: סגירת קניונים והשבתת גני ילדים בעקבות הקורונה - וואלה!

שידור חי מהצהרת רה"מ (צילום: רוני כנפו)

הנחיות משרד הבריאות החדשות המסתמנות

  • השבתת גני הילדים ומעונות היום
  • סגירת כל מרכזי הקניות וכל העסקים הלא חיוניים
  • צמצום קווי התחבורה הציבורית
  • מסעדות ובתי קפה בעלי לקוחות רבים יסגרו

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי למסור בשעה 21:00 הערב (שבת) הצהרה לתקשורת, לאחר שיכריע בנוגע להמשך ההיערכות במאבק בהתפשטות נגיף הקורונה בישראל. בדיון משתתפים שרי הביטחון, האוצר, הכלכלה וביטחון הפנים במשרד ראש הממשלה. זאת, בהמשך לדיונים שנערכו מוקדם יותר עם מנכ"לי משרד האוצר והבריאות, יחד עם הפורום הכלכלי. במקביל, עלה מספר הנדבקים בישראל ל-193.

בשלב זה, ההחלטה המסתמנת היא סגירת כל הקניונים, השבתת גני הילדים ומעונות היום וצמצום התחבורה הציבורית. כמו כן, תוחל הגבלת התקהלויות מחמירה יותר, שממנה יגזרו המשמעויות של עסקים, כמו מסעדות ובתי קפה, שיצטרכו להיסגר לפי מספר הלקוחות. באשר למגזר הפרטי והעסקי - העניין עדיין נשקל וההתייעצויות נמשכות.

בדיונים נשקלו אפשרויות שונות, בהן סגירה הרמטית של כלל המשק, מלבד שירותים חיוניים שתעלה כ-30 מיליארד שקלים בחודש. בתרחיש חמור פחות, תימשך עבודה מהבית והמשק ישמשיך בפעילות מצומצמת. כרגע יש מחלוקת בין משרדי הבריאות והאוצר באשר להגבלות שיוטלו על הציבור. משרד הבריאות מבקש ללכת לסגר מיידי, כשמשרד האוצר מבקש לבצע הגבלות הדרגתיות, כדי לא להביא לקריסה של המשק.

בדיונים שהתקיימו במהלך היום הציגו מנכ"לי משרדי הממשלה השונים את עבודת המטה שנעשתה באשר להשלכות הצעדים הצפויים. במהלך אותם דיונים, נבחנו שורה של הצעות להחמרת המאבק בהתפשטות הנגיף. בין הצעדים שעלו לדיון: ביטול מכסים על ייבוא מוצרי מזון יבשים כגון פסטה ואורז, סגירת קניונים והשבתת גני ילדים, סגירת מקלטים לנשים בזנות ופיזור אסירים. במהלך הדיון אמר מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, כי צה"ל לא יבצע אשפוז ביתי למשרתים שנדבקו, אלא יישאף להפיכת מלונות שאינם מאוכלסים למתקני אשפוז למשרתי סדיר וקבע.

בין המשתתפים בדיונים: נציגי משרדי התחבורה, הרווחה, הביטחון, השוויון החברתי, רשות החדשנות, מפקד פיקוד העורף אלוף תמיר ידעי, ניצב מטעם המשטרה, וכן נציגים מרשות המסים, רשות שוק ההון, נציבות שירות המדינה, ונציגי כל אגפי משרד האוצר.

גורמים במשרד האוצר אומרים כי המטרה היא לא להשבית את המשק בכלל אלא להאט אותו. גם במערכת הביטחון נמשכת ההיערכות להחמרת הוראות משרד הבריאות. שר הביטחון נפתלי בנט קיים הערב דיון היערכות להפעלה אפשרית של מצב משק לשעת חירום במערכת הביטחון. במהלך הדיון הנחה שר הביטחון את רשות החירום הלאומית (רח"ל) להשלים את מיפוי המתקנים החיוניים במדינת ישראל ולהתחיל בהיערכות לשעת חירום.

כמו כן, שר הביטחון הסמיך את מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם, לניהול פרויקט מלוניות הבראה קהילתיות (מתקני בידוד משותפים), בתיאום עם פיקוד העורף ומשרד הבריאות, כאשר היעד הוא לפתוח את המלונית הראשונה בהקדם האפשרי, ובשאיפה במהלך השבוע הבא.

גם משטרת מחוז חוף קיימה הערב הערכת מצב, לקראת ההכרזה על מצב חירום במשק הצפויה הערב. בין היתר, נערכים במשטרה להגביר את הנוכחות על מנת לשמור על הסדר במהלך מה שמגדירים במשטרה כ"מעין סגר נושם": מניעת כל תנועה ברחובות מלבד תנועות הכרחיות.

בצל הדיונים, תורים ארוכים נרשמו במהלך היום במרכזי הקניות ברחבי הארץ, זאת מחשש שיגמרו המלאים על המדפים לקראת הימים הבאים. עם זאת, מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ביקש להרגיע. "אזרחי ישראל - הסופרים ישארו פתוחים נקודה", אמר. "אין טעם להסתער עליהם. אנחנו נערכים אבל בכל תסריט אפשרי הסופרים ישארו פתוחים. אני מבקש מהציבור לנהוג באחריות ולהקשיב להנחיות הגורמים המוסמכים לכך".

לדברים הצטרפה גם דוברת ראש הממשלה, שיר כהן: "מפעלי המזון בישראל ממשיכים וימשיכו לעבוד כסדרם. יש מלאים גדולים לרשתות המזון. ייבוא המזון לישראל נמשך. כל אלה יוצרים מלאי גדול ולכן אין צורך או הצדקה באגירת מזון. כמו כן, הנגישות לרשתות המזון והפארם תמשך".

(עדכון ראשון: 12:38)

Let's block ads! (Why?)



2020-03-14 18:44:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY0MzjSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDY0MzjSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "מסתמן: סגירת קניונים והשבתת גני ילדים בעקבות הקורונה - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.