Search

התפשטות הקורונה: חשש לעשרות מקרי הידבקות ברחבי הארץ - וואלה!

התפשטות הקורונה: חשש לעשרות מקרי הידבקות ברחבי הארץ - וואלה!

התפשטות הקורונה: רה"מ יכריע בעניין השבתת המשק; מניין החולים בישראל עלה ל-164
צילום: רויטרס, עריכה: שאול אדם

התפשטות נגיף הקורונה בישראל ממשיכה להתרחב גם היום (שבת) בעוד מניין הנדבקים עלה ל-164 בני אדם. בין הנדבקים שניים במצב קשה. 125 נוספים באורח קל ושבעה בינוני. כמו כן, קיים חשש לעשרות מקרי הידבקות נוספים ברחבי הארץ. במסגרת המאבק בנגיף, במשרדי הממשלה בוחנים צעדים נוספים הכוללים צמצום משמעותי של הפעילות במשק. בין המגבלות שנשקלות סגירת מקומות עבודה, ביטול התחבורה הציבורית והשבתת גני הילדים.

גם ברחבי העולם עדיין נאבקים בנגיף. בארצות הברית הכריז הנשיא דונלד טראמפ על מצב חירום שכולל סיוע כלכלי בסך 50 מיליארד דולרים, וראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ס צפוי להודיע על צעד דומה. באיטליה, על אף הסגר הכלל-ארצי, נרשם שיא יומי במספר הקורבנות, כשתוך יממה איבדו את חייהם 250 חולים. במקביל, בצרפת, גרמניה מספר הנדבקים מוסיף לעלות.

15:50 - מניין המתים מהקורונה בהולנד עלה ל-12; 959 נדבקו

שני בני אדם נוספים מתו ביממה האחרונה מנגיף הקורונה בהולנד, ו-155 נדבקו - כך מסרו רשויות הבריאות במדינה. בכך, מניין המתים מהווירוס בהולנד עלה ל-12, ומספר החולים עומד על 959 בני אדם.

15:35 - ממשלת ספרד צפויה להטיל הגבלות תנועה בשל הקורונה

ממשלת ספרד צפויה להודיע על מגבלות תנועה רחבות במדינה בשל התפשטות נגיף הקורונה - כך דווח בכלי התקשורת המקומיים. על פי הדיווח, כלל תושבי ספרד יחוייבו להישאר בבתיהם. עם זאת, הם יורשו לצאת לבית חולים, לעבודה, לקנייה של אוכל או תרופות, ויציאה מהבתים תותר גם במקרי חירום שונים.

14:30 - ספרד: 1,500 מקרי הידבקות בקורונה בתוך יממה

1,500 מקרי הידבקות נוספים בנגיף הקורונה אובנו בספרד. בכך, הגיע מספר החולים במדינה ל-5,700 בסך הכל. בעקבות ההתפרצות בספרד, כלי תקשורת במדינה דיווחו כי הממשלה תטיל סגר כללי כדי להיאבק בווירוס.

.

14:22 - בממשלה שוקלים ביטול מכסים על מזון וסגירת קניונים

בדיונים שנערכים היום (שבת) בין נציגי משרדי הממשלה השונים בעניין ההתמודדות עם נגיף הקורונה נבחנו שורה של הצעות להחמרת המאבק בהתפשטות. בין הצעדים שעלו: ביטול מכסים על ייבוא מוצרים יבשים, סגירת קניונים וגני ילדים, סגירת מקלטים לנשים בזנות, פיזור אסירים מבתי כלא והפיכת מלונות שאינם מאוכלסים למתקני אשפוז לחיילי צה"ל.

ילדי גן בגבע כרמל נכנסו לבידוד לאחר שגננת נדבקה בקורונה

גננת במושב גבע כרמל, תושבת היישוב מגדים, נדבקה בקורונה, ומשרד הבריאות הנחה כי ילדי הגן והוריהם ייכנסו לבידוד. "מקור ההדבקה שלה אינו ידוע, ולא ניתן יהיה לאתר אותו. ממצאי החקירה האפידמיולוגית יפורסמו על ידי משרד הבריאות בהקדם", נמסר בהודעת המועצה.

14:04 - צה"ל: חיילי המערך הלוחם יגיעו מוכנים לשהות ממושכת

צה"ל הנחה את חיילי המערך הלוחם, בבסיסי ההכשרה וביחידות הסגורות, כי לכשישובו לבסיסיהם עליהם לחזור ערוכים לשהות ממושכת, לתקופה של עד חודש ימים. זאת במסגרת פעולות צה"ל למניעת התפשטות נגיף הקורונה בקרב המשרתים. כמו כן, כלל המשרתים יחזרו לבסיסם מחר ולא יתקיימו חזרות מוקדמות לבסיסים למעט חריגים שאושרו מראש.

12:49 - משרד הבריאות: מניין החולים בקורונה עלה ל-164

משרד הבריאות הודיע היום (שבת) על עליה נוספת של 10 חולים שנידבקו בנגיף הקורונה. בכך, מניין החולים בישראל הגיע ל-164 בני אדם, כששניים מהם במצב קשה.

12:15 - רה"מ צפוי להכריע אם להשבית את המשק בשל הקורונה

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להכריע הערב אם להאט את פעולות המשק או להשביתו לחלוטין, בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההחלטה תגיע בתום דיונים שמתקיימים בשעה זו בצעדי ההחמרה בהם לוקחים חלק חברי הפורום הכלכלי ומנכ"לי משרד האוצר. מנכ"לי המשרדים צפויים להגיש את המלצותיהם במוצאי שבת. גורמים באוצר אמרו כי הממשלה בוחנת את העלויות הכלכליות של סגירת המשק. ראש הממשלה יכריע הערב בין שני התרחישים: הראשון - סגירה הרמטית של כלל המשק מלבד שירותים חיוניים, והשני - תרחיש חמור פחות של המשך עבודה מהבית והמשך פעילות מצומצמת של המשק.

12:05 - מספר חולי הקורונה ברשות הפלסטינית עלה ל-38

הרשות הפלסטינית הודיעה כי אובחן מקרה נוסף של הידבקות בנגיף הקורונה. בכך, עלה מספר החולים ל-38. החולה זוהה כתושב בית לחם.

10:15 - משרד הבריאות: מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ל-154

משרד הבריאות הודיע כי מניין החולים בנגיף הקורונה עלה ב-11 בני אדם, ובכך הגיע מספר החולים בישראל ל-154 בסך הכל. כמות האזרחים שנכנסו לבידוד ביתי היום הוא 181, ו-17 נוספים בדרכם לאשפוז. 4 החלימו עד כה.

09:40 - אינדונזיה: בתי ספר בבירה ג'קרטה נסגרים בעקבות הקורונה

כל בתי הספר בג'קרטה בירת אינדונזיה ייסגרו בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה - כך הודיע מושל הבירה אניאס בסוואדן. מערך הלימודים במוסדות הלימוד בעיר יתנהל באופן מקוון למשך לפחות שבועיים. עד כה אובחנו באינדונזיה, המדינה הרביעית בעולם בגודל אוכלוסייה, 69 חולי קורונה, ורק ארבעה בני אדם מתו כתוצאה מהווירוס.

9:24 - אפל סוגרת זמנית את כל חנויות החברה מחוץ לסין

ענקית הטכנולוגיה האמריקנית אפל הודיעה כי היא סוגרת זמנית את כל חנויות הקמעונאות שלה מחוץ לסין, עד ה-27 במרץ. זאת, בניסיון להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. "במשרדינו בכל רחבי העולם אנו עוברים להסדרי עבודה גמישים", אמר מנכ"ל החברה טים קוק.

08:45 - שיפור במצב התיירת מארה"ב שאושפזה בפוריה

המרכז הרפואי פדה-פוריה הודיע כי חל שיפור במצבה של התיירת האמריקנית שחלתה בנגיף הקורונה ואושפזה בבידוד בבית החולים. מצבה מוגדר קל. כמו כן, מצבו של נהג אוטובוס התיירים ממזרח ירושלים נותר בינוני. סך הכל במחלקה הייעודית בפוריה מאושפזים שלושה חולים - שניים במצב קל ואחד בינוני.

07:25 - ארה"ב: חבילת הסיוע הכלכלי למשק אושרה בבית הנבחרים

בית הנבחרים בארצות הברית אישר את חבילת הסיוע למשק האמריקני שמטרתה להקל על הנזקים הכלכליים שגרם נגיף הקורונה. כעת, ההצבעה על אישור חבילת הסיוע צפויה להגיע לסנאט בשבוע הבא. הצעד מגיע שעות לאחר שהנשיא דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בעקבות הווירוס.

07:05 - ארצות הברית: הנשיא נפגש עם אדם נוסף שחלה בקורונה

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, נפגש עם אדם נוסף שאובחן כחולה בקורונה, אולם הוא לא זקוק לבדיקת קורונה ולא לבידוד - כך לפי הרופא הרשמי של הבית הלבן. בסוף השבוע שעבר נפגש טראמפ עם נשיא ברזיל, ז'איר בולסונארו ובכירים ברזילאים נוספים. דוברו של בולסונארו אובחן לאחר מכן כחולה בקורונה, והלילה התברר שבכיר ברזילאי נוסף נדבק גם הוא. עם שניהם טראמפ נפגש. בולסונארו מצידו, מכחיש כי נדבק בנגיף ואמר כי הבדיקות שערכו לו יצאו שליליות.

06:57 - קולומביה: לא תותר כניסה מאסיה, אירופה וונצואלה

קולומביה תסגור את גבולה עם ונצואלה ותסרב את כניסתם של תיירים שביקרו באירופה או באסיה כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - כך אמר הלילה (שבת) נשיא קולומביה, איוואן דוקה.

06:48 - הונדורס: אדם שלישי נדבק בנגיף הקורונה

אדם שלישי נדבק הלילה (שבת) בנגיף הקורונה בהונדרוס - כך לפי נשיא המדינה, חואן אורלנדו הרננדס. החולה הנוסף הוא גבר בן 64 שנדבק מחולה מאומת אחר.

06:18 - צ'ילה: הממשלה הודיעה על איסור התכנסות של מעל 500 איש

צ'ילה אסרה הלילה (שבת) על התכנסויות של יותר מ-500 איש מחשש להתפשטות נגיף הקורונה - כך לפי נשיא צ'ילה, סבסטיאן פינרה. עוד הוסיף הנשיא כי כניסת בני אדם ממדינות "בעלות סיכון גבוה" כמו סין, איטליה וספרד, תחייב אותם בבידוד של שבועיים. בצ'ילה 43 איש נדבקו בנגיף הקורונה, ואיסור ההתכנסות לשם מניעת המשך ההדבקה במדינה מגיע בתקופה בה מחאות ענק כנגד השלטון מתוכננות לשבועות הקרובים.

06:10 - ערב הסעודית: הטיסות הבינלאומיות לממלכה וממנה יושהו

ערב הסעודית השהתה הלילה (שבת) למשך שבועיים את כל הטיסות הבינלאומיות למדינה וממנה, וזאת כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - כך נמסר ממשרד הפנים של המדינה.

05:40 - סין: 13 בני אדם מתו מנגיף הקורונה אמש; 11 נדבקו

13 בני אדם מתו אמש מנגיף הקורונה בסין ביממה האחרונה, לעומת שבעה ביום שקדם לו. הדבר מביא את סך קורבנות הקורונה בסין ל-3,189 - כך לפי משרד הבריאות במדינה. כמו כן, 11 בני אדם נדבקו בנגיף בסין, שלושה יותר מביום חמישי, שבו נדבקו שמונה אנשים. מספר בני האדם שנדבקו בנגיף בסין עומד כעת על, 80,824, כשרובם הגדול החלים ממנו. המספרים מראים על עליה קטנה במספר הנדבקים והמתים ביום שישי מאשר ביום חמישי.

05:22 - צ'כיה: החנויות במדינה ייסגרו מחשש להתפשטות נגיף הקורונה

החל מהבוקר רוב החנויות בצ'כיה ייסגרו, למעט מרכולים, בתי מרקחת ותחנות דלק, וזאת כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה - כך נמסר בהודעת הממשלה הצ'כית.

04:40 - הפיליפינים: אדם נוסף מת מנגיף הקורונה ביממה האחרונה

אדם נוסף מת הלילה מנגיף הקורונה בפיליפינים - כך לפי משרד הבריאות של המדינה. הדבר מביא את סך קורבנות הנגיף במדינה לשישה, זאת לאחר שהמדינה נכנסה לרמת הכוננות הגבוהה ביותר שלה. 64 בני אדם נדבקו בנגיף בפיליפינים וצווי הסגר הוחלו על תושבי הבירה, מנילה.

04:20 - ג'מייקה: המדינה הוכרזה כ"אזור אסון" עקב הקורונה

ג'מייקה הכריזה על שטח המדינה כ"אזור אסון" עקב התפשטות הקורונה בשטחה וחוסר יכולתה להכיל את הנגיף - כך אמר ראש ממשלת ג'מייקה, אנדרו הולנס. הולנס הוסיף כי ממשלתו בוחנת דרכים להביא מאה אחיות קובניות למדינה כדי שיעזרו בהתמודדות עם הנגיף. "אנו עושים ככל יכולתנו להכיל את התפשטות הנגיף", אמר הולנס בחשבון הטוויטר שלו. בג'מייקה נדבקו בנגיף שמונה אנשים עד כה.

03:50 - מקסיקו: 11 בני אדם נדבקו בקורונה ביום האחרון

26 בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה במקסיקו, 11 מתוכם ביום האחרון - כך דיווח הלילה (שבת) משרד הבריאות של המדינה.

03:43 - קוריאה הדרומית: 107 איש נדבקו בקורונה; מגמת הירידה נמשכת

107 בני אדם נדבקו ביממה האחרונה בנגיף הקורונה בקוריאה הדרומית - כך דיווח הלילה (שבת) משרד הבריאות של המדינה. הדבר מביא את מניין החולים במדינה ל-8,086, ובכך ממשיך את מגמת הירידה בהדבקת החולים במדינה, שכן אמש, דווח של 110 נדבקים חדשים בנגיף.

03:10 - בוליביה: שבעה בני אדם נדבקו בקורונה ביממה האחרונה

שבעה בני אדם נדבקו אמש בקורונה בבוליביה - כך לפי משרד הבריאות של המדינה. השבעה נדבקו בכתוצאה מהדבקה ב"תוך הקהילה", כלומר הדבקה שקרתה בשטח בוליביה, שכן הם לא שהו בחו"ל. סך הכל מניין הנדבקים בקורונה במדינה עומד על עשרה, כששלושת החולים הראשונים הם אזרחי המדינה ששהו בטיול בחו"ל.

03:03 - גואטמלה: נאסרה כניסת אמריקנים וקנדים מחשש לקורונה

גואטמלה אסרה הלילה כניסת זרים מארצות הברית וקנדה לשטחה - כך לפי נשיא המדינה, אלחנדרו ג'יאמטיי. ההחלטה באה על רקע התפשטות הנגיף בארצות הברית ובקנדה וכן ברקע אבחנת החולה הראשון במדינה המרכז אמריקנית.

02:52 - פנמה: 36 איש במדינה חלו בקורונה; תשעה ביממה האחרונה

36 איש נדבקו בנגיף הקורונה בפנמה - כך דיווח הלילה שר הבריאות של פנמה, רוסאריו טרנר. ביממה האחרונה נדבקו במדינה תשעה אנשים.

01:40 - מאוריטניה: אדם ראשון אובחן כחולה בנגיף הקורונה

אדם ראשון נדבק בנגיף הקורונה במאוריטניה שבצפון מערב יבשת אפריקה - כך נמסר ממשרד הבריאות של המדינה.

01:00 - הקורונה ממשיך להתפשט גם באפריקה; מקרה ראשון באסווטיני

מקרה הידבקות ראשון בנגיף הקורונה אובחן הלילה במדינה אסווטיני שבחלקה הדרומי של יבשת אפריקה - כך לפי משרד הבריאות של המדינה. החולה, אישה בת 33, חזרה מטיול בארצות הברית לפני כשבועיים, והיא כרגע שוהה בבידוד.

23:30 - חמישה חיילים בבסיס ברמת הגולן סובלים מסימני שפעת

חמישה חיילים שנמצאים בבסיס ברמת הגולן סובלים מסימני שפעת, לשניים מהם יש תסמיני חום - כך נודע הערב לוואלה! NEWS. דובר צה"ל מסר בתגובה כי "הם נמצאים בבידוד בבסיס וכמובן מקבלים טיפול רפואי. בגלל מזג האוויר הסוער, הוחלט לא להחזיר אותם הביתה הערב. בכל מקרה, המפקדים דיברו עם המשפחות ועדכנו אותם בפרטים".

22:30 - ארה"ב: עליות שערים בוול סטריט לאחר הכרזת טראמפ

עליות שערים חדות נרשמו בוול סטריט. מדדי הדאו ג'ונס והנאסד"ק עלו ביותר מ-9%, לאחר נפילות בימים האחרונים. זאת לאחר שנשיא ארצות הברית הכריז על מצב חירום לאומי בשל התפרצות נגיף הקורונה.

22:17 - מצרים: אובחנו 13 מקרים חדשים של הנגיף

משרד הבריאות במצרים מסר כי אובחנו 13 מקרים חדשים של נגיף הקורונה במדינה, מה שהעלה את מספר הנדבקים ל-93. עוד נמסר כי בין המקרים החדשים ישנם שמונה אזרחים זרים.

21:39 - טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בשל התפרצות הנגיף

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הכריז על מצב חירום לאומי בשל התפרצות נגיף הקורונה במדינה. "נקצה תקציב של 50 מיליארד דולר למדינות הברית כדי להילחם בנגיף", אמר הנשיא טראמפ. "אנחנו רוצים לוודא שאלו שזקוקים לבדיקה יוכלו לעשות זאת במהירות ובקלות - אני מצפה שכחצי מיליון בדיקות יהיו זמינות כבר בתחילת שבוע הבא".

21:10 - פולין תאסור על כניסת תיירים למדינה

ראש ממשלת פולין מתאוש מורביצקי אמר כי מדינתו אוסרת על כניסת תיירים בשל התפרצות נגיף הקורונה. עוד אמר מורביצקי כי כל השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד של 14 יום.

20:22 - צרפת: מניין הקורבנות מהנגיף עלה ל-79

18 מקרי מוות נוספים מנגיף הקורונה זוהו בצרפת, מה שהעלה את מספר הקורבנות במדינה ל-79 - כך מסרו הרשויות במדינה. עוד נמסר כי מספר הנדבקים הכולל במדינה עלה ל-3,661.

20:19 - 671 מקרים חדשים של הנגיף אובחנו בגרמניה

671 מקרים חדשים של נגיף הקורונה אובחנו בגרמניה, מה שהעלה את מספר הנדבקים במדינה ל-3,062 - כך מסר המכון למחלות זיהומיות בגרמניה. עוד נמסר כי עד כה חמישה בני אדם מתו כתוצאה מהנגיף במדינה.

20:10 - משרדי הממשלה בוחנים תרחישים לצמצום פעילות המשק

בשעה זו מתקיימים דיונים בין משרדי הממשלה והפורום הכלכלי, הכולל את בנק ישראל ומשרד האוצר, בהם נבחנים שורה של תרחישים לצמצום משמעותי של הפעילות במשק. בין הצעדים שנבחנים סגירת התחבורה הציבורית וגני הילדים, וצמצום משמעותי של הפעילות במשק כולל סגירת מקומות העבודה ומעבר של עובדים לבית.

על פי גורמים באוצר, הרבה נמצא על שולחן. מחר יתקיים דיון נוסף אחרי עבודת מטה של משרד האוצר ומשרד הכלכלה ואז תתקבל החלטה. עוד בוחנים גם את השבתת מערכת החינוך כולה. המשמעות הכלכלית למשק היא 200 מיליון שקל ליום, אם אחד ההורים נשאר בבית.

20:05 - חשש לעשרות מקרים נוספים של קורונה בארץ

לאחר שמניין הנדבקים מנגיף הקורונה עלה ל-143, עולה חשש לעשרות מקרי קורונה נוספים שצפויים להתגלות במהלך הלילה.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-14 13:57:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDYzOTHSAQA?oc=5
CBMiJWh0dHBzOi8vbmV3cy53YWxsYS5jby5pbC9pdGVtLzMzNDYzOTHSAQA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "התפשטות הקורונה: חשש לעשרות מקרי הידבקות ברחבי הארץ - וואלה!"

Post a Comment

Powered by Blogger.