Search

צפו: כבישי ישראל שוממים; הפעולות לאכיפת הסגר מתגברות - ישראל היום

צפו: כבישי ישראל שוממים; הפעולות לאכיפת הסגר מתגברות - ישראל היום

למרות המראה הפסטורלי של כבישי ישראל השוממים, שבת עמוסה עברה על שוטרי משטרת ישראל בניסיונם לאכוף את חוקי הסגר הכמעט מלא שחלים על אזרחי ישראל.

 58 צווי סגירה הוצאו היום לעסקים שפעלו בניגוד לתקנות, ומעבר לאקט קשה זה, חילקו היום השוטרים והפקחים סך הכל 1,296 דו"חות אכיפה לאזרחי ישראל, כאשר 105 מהדו"חות ניתנו לבעלי עסק שפעלו בניגוד להוראות.

108 דו"חות חולקו לאנשים שסירבו להוראת השוטרים להתפזר, 73 דו"חות חולקו למפרי חובת בידוד ו-849(!) דו"חות חולקו לאזרחים אשר יצאו למרחב הציבורי למטרה או פעולה בניגוד לתקנה. בנוסף, 6 אזרחים נקנסו בגין הפרת חובת דיווח למשרד הבריאות ו-152 נקנסו בגין שהייה במקום אסור. שני אזרחים ישראלים נקנסו כיוון שבניגוד לתקנות, התפללו במקום סגור שאינו מקום מגוריהם.

שוטרי משטרת ישראל ביקרו היום 2,718 אנשים על מנת לבדוק שהם לא מפרים את כללי הבידוד (מתוך 45 אלף שנבדקו עד היום), כאשר 135 חקירות נפתחו כנגד אזרחים שנמצא כי הפרו את כללי הבידוד. אגב, 40 חקירות נפתחו עד היום כנגד אנשים שהפיצו פייק ניוז בכל מה שקשור לווירוס הקורונה.

כביש 1 // צילום באדיבות חברת נתיבי ישראל

מהמשטרה נמסר: "משטרת ישראל פועלת בכוחות מתוגברים לאכיפת ההגבלות, ופרוסה ברחבי הארץ לבלימת התפשטות המגיפה. אנו רואים בחומרה כל הפרה המסכנת את שלום הציבור ובריאותו, וננהג באפס סבלנות כנגד מי שיעז לסכן את הציבור כולו".

ובעוד גורמי החוק מחלקים דו"חות, כבישי ישראל הריקים היו ביטוי מושלם להסתגרות האזרחים בבתיהם. שלומי בירשן, האחראי על הטכנולוגיות המתקדמות במרכז ניהול התנועה הלאומי של חברת נתיבי ישראל: "המערכות שלנו מזהות באופן מובהק שמירה על צמצום דרמטי של נפחי התנועה, הבאה לידי ביטוי בכבישים ללא עומסים, זו כמובן תולדה של קיום הנחיות משרד הבריאות".

בירשן הוסיף: "כך למשל הבוקר ניתחנו כי מהירות הנסיעה על כביש 4 באזור מחלף אלוף שדה המהווה בד"כ 'צוואר בקבוק' הייתה גבוהה ב-210% מאותה שעה לפני 3 שבועות".

כביש גהה // צילום באדיבות חברת נתיבי ישראל

ניסים פרץ, מנכ"ל חברת נתיבי ישראל אמר "השקעה היום בפרויקטים תביא חיסכון אדיר למשק - עלויות נמוכות יותר, צמצום כמעט מוחלט של ההפרעה לציבור ושמירת הכנסה לעשרות אלפי המועסקים בפרויקטים, אשר מזינים כמובן מספר בתי אב בהתאמה". פרץ הוסיף "חברת נתיבי ישראל ערוכה להבשיל תוך זמן קצר פרויקטים בהיקף של מיליארדי שקלים".

בתוך כך, ישראל ממשיכה להתכנס לקראת סגר מלא, כאשר הערב ייערך כינוס של הנהלת האוצר במטרה להכין מסמך שיוגש לראש הממשלה בנוגע להחרפת ההגבלות על המשק. בין היתר, נשקלת הורדת מספר העובדים במפעלים ל-20% במקום 30% עד כה. (ישנה גם תכנית להקטין את האחוזים ל-10 בלבד). לצד זאת, שאלת תכנית הפיצויים והסיוע במשק תידון בשעה 20:30 בלשכת ראש הממשלה.

Let's block ads! (Why?)



2020-03-28 15:54:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ2NDA10gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQ2NDA10gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "צפו: כבישי ישראל שוממים; הפעולות לאכיפת הסגר מתגברות - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.