Search

"איכון טלפונים – אמצעי קיצוני ולא מוצדק" - ישראל היום

"איכון טלפונים – אמצעי קיצוני ולא מוצדק" - ישראל היום

הודעתו הערב (שבת) של ראש הממשלה בנימין נתניהו על שימוש בכלים דיגיטליים ואמצעים טכנולוגיים לצורך מעקב אחר חולי קורונה עורר תגובות זועמות בקרב חברי כנסת וארגונים שונים, שהתנגדו להחלטה בשימוש בצעד קיצוני ומרחיק לכת, לטענתם, על מנת להתמודד עם משבר נגיף הקורונה.   

נתניהו הכריז על השבתת מרבית המשק הישראלי \\ צילום: קונטקט

חבר הכנסת ניצן הורוביץ (העבודה-גשר-מרצ) פנה בערב ליועמ"ש אביחי מנדלבליט בדרישה דחופה למנוע הפעלת האמצעים הללו ללא פיקוח פרלמנטרי ומשפטי. מנדלבליט נענה לבקשה. 

מטעם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נמסר: "בהמשך לפניית ראש הממשלה ומשרד הבריאות לשב"כ בנוגע לנקיטת אמצעים, שיסייעו לממשלה להתמודד עם נגיף הקורונה, לשם הצלת חיים, בחן היועץ המשפטי לממשלה מספר צעדים שנועדו לסייע לצמצום ולמניעת הדבקה נרחבת ככל הניתן".

בהודעה הודגש כי "במסגרת הבחינה המשפטית הוחלט על הטלת מגבלות שונות על האמצעים שיופעלו, לרבות בהיבטים של תקופת הפעלתם, הפיקוח המשפטי על ההפעלה והשימוש הנעשה במידע שנאסף. זאת, במטרה להגיע לנקודת האיזון הנכונה בין האינטרסים החשובים הרלוונטיים. הפעלת האמצעים תובא לאישור הממשלה ובהמשך לכך גם לאישור ועדת הכנסת הרלוונטית.

בפנייתו כתב ח״כ הורוביץ: ״מעקב, איכון, וניטור, של אזרחים, תוך שימוש במאגרי מידע ובאמצעים טכנולוגיים מתוחכמים, עלול לגרום פגיעה קשה בפרטיות ובחירויות האזרח הבסיסיות. משום כך אלה צעדים אסורים במדינות דמוקרטיות. גם במצב הנוכחי, אין להפעיל אמצעים חודרניים שכאלה, באופן גורף כלפי המוני אזרחים, ללא פיקוח נאות. כמו כן יש לקבוע כללים ברורים לשימוש במידע המתקבל, ולהגבילו ככל האפשר".  

עוד נכתב בפנייה: ״אני פונה אליך בבקשה דחופה כי תמנע הפעלת האמצעים הללו בטרם יאושרו ויפוקחו על-ידי ועדה בכנסת. כמו כן יש לקבוע פיקוח צמוד לשימוש באמצעים הללו מטעם גורמים משפטיים בלתי תלויים, ובראשם שופט עליון״.

ארגון "רופאים לזכויות אדם" התריע אף הוא על הסכנה הטמונה במעקב אחר תושבי ישראל באמצעות איכון הטלפונים והפעלת השב"כ לצורך כך: "זהו אמצעי קיצוני ואין לו שום הצדקה כאשר ראש הממשלה עצמו אפילו לא מכריז על מצב חירום, מה שהיה מאפשר להבטיח משכורת לכל השכירים שמפוטרים או מוצאים לחל"ת ולהציל עסקים שנסגרים - ולמנוע מצוקה כלכלית. ממי שדואג למאבק בנגיף, ראוי לנקוט קודם כל באמצעים הסבירים של מיגון הצוותים הרפואיים או הגדלת מספר הבדיקות כפי שזועקים רופאי בריאות הציבור מזה זמן רב. לא ראוי בחסות המאבק בנגיף לנצל את הדאגה בציבור להפיכת אופי המשטר בישראל", נמסר בהודעת העמותה. 

התנועה לאיכות השלטון הגיבה אף היא למהלך: "גם בשעות חירום אסור לנו לאפשר פגיעות חמורות, לא מידתיות ובעיקר לא מוגבלות בפרטיות ובזכויות אזרח. אנחנו דורשים מראש הממשלה לפרט בדיוק אילו צעדים יינקטו על מנת לעקוב אחרי אזרחים במדינת ישראל, מי יהיו הגופים, מה יעשה עם המידע - ומה תקפם של הצעדים החדשים והחמורים האלו". 

מהשב"כ נמסר: "בהמשך לפניית ראש הממשלה ומשרד הבריאות, נבחנת, עם כלל הגורמים הנוגעים בדבר, האפשרות להסתייע ביכולות טכנולוגיות של שירות הביטחון הכללי, במסגרת המאמץ הלאומי למניעת התפשטות מגפת הקורונה. יודגש כי בכל מקרה אין הכוונה לעשות שימוש ביכולות האמורות לצורך אכיפה או ניטור של הנחיות בידוד".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-14 21:19:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxOTI30gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxOTI30gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""איכון טלפונים – אמצעי קיצוני ולא מוצדק" - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.