Search

Prezydent Andrzej Duda w "Tak jest" w TVN24 - TVN24

zobacz więcej wideo »
Prezydent o "ojczyźnie dojnej": gdybym mógł cofnąć czas, nie wypowiedziałbym tych słów
  • "Mam takie wypowiedzi, których żałuję, że te słowa padły""Mam takie wypowiedzi, których żałuję, że te słowa padły"
  • "Mam takie wypowiedzi, których żałuję""Mam takie wypowiedzi, których żałuję"
Foto: TVN24 | Video: tvn24 Prezydent Andrzej Duda w "Tak jest" w TVN24

Czasem człowiek jest w emocjach i coś powie. Potem żałuje tego, że to powiedział - tłumaczył prezydent Andrzej Duda w specjalnym wydaniu "Tak jest" w TVN24. Odniósł się do swojej wypowiedzi z 2016 roku o "ojczyźnie dojnej".

24 maja 2015 roku, po ogłoszeniu wstępnych wyników wyborów prezydenckich, prezydent Andrzej Duda mówił: - Chciałbym być prezydentem, który nikogo nie wyklucza i robi wszystko, żebyśmy rzeczywiście byli wspólnotą.

Pytany w TVN24, czy po czterech latach uważa tę misję za zrealizowaną, powiedział: - Nikogo nie wykluczam. Taką mam zasadę.

- Staram się mieć szacunek do każdego człowieka, bo wydaje mi się, że to jest podstawa i tylko w ten sposób można budować wspólnotę - dodał Andrzej Duda.

Zaznaczył, że "nie zawsze się to udaje, nie zawsze też warunki są takie, żeby można było to zrealizować".

 - Ale ja cały czas działam w tym kierunku. Przede wszystkim staram się, aby wszyscy ludzie odbierali, że ja ich jednak szanuję - powiedział.

"Też mam takie wypowiedzi, których żałuję"

Prezydent został zapytany, czy żałuje swoich słów, które padły podczas spotkania z mieszkańcami Otwocka 8 marca 2016 roku. Andrzej Duda dopytywał wówczas, o jaką obronę demokracji chodzi protestującym. - Patrzę na to z przykrością czasem, bo widzę często twarze tych, którzy w ostatnim czasie bardzo dużo stracili - stwierdził prezydent. - Jak to się niektórzy śmieją: "Ojczyznę dojną racz nam wrócić Panie", jak mówią ci ludzie. Ale wśród nich jest bardzo wielu ludzi przyzwoitych, którzy dają się zwieść pewnym próbom zastraszania - ocenił.

Oceniając teraz te słowa, Andrzej Duda podkreślił, że "są różne momenty". - Niedawno mieliśmy długą dyskusję na temat tego właśnie, jakim językiem posługujemy się w polityce, to było w kontekście śmierci pana prezydenta (Gdańska) Pawła Adamowicza. Ja wtedy powiedziałem tak: każdy z nas powinien zacząć od siebie. Każdy z nas powinien sobie zrobić rachunek sumienia. Ja też mam takie wypowiedzi, których żałuję, że te słowa padły - powiedział w "Tak jest" prezydent.

- Czasem człowiek jest w emocjach i coś powie. Potem żałuje tego, że to powiedział (...). To są jedne z tych słów, których na pewno, gdybym mógł dzisiaj cofnąć czas, to bym ich nie wypowiedział - podkreślił.

Duda: jestem zwolennikiem obecności w Unii Europejskiej

1 maja minęła 15. rocznica wstąpienia Polski do Unii Europejskiej. Prezydent pytany w TVN24, czy Polska, gdyby nie Unia Europejska, byłaby obednie w tym miejscu, w którym jest, odpowiedział: - Pewnie nie.

- Ja byłem zwolennikiem obecności Polski w Unii Europejskiej (…). W referendum głosowałem za wejściem Polski do Unii Europejskiej, dlatego jestem w ogóle zwolennikiem naszej obecności w Unii Europejskiej, zawsze byłem - podkreślił.

Zaznaczył, że "są w Unii Europejskiej problemy, oczywiście my też płacimy do Unii Europejskiej". - Mam nadzieje, że kiedyś przyjdzie taki dzień, że będziemy więcej wpłacali niż brali, bo ktoś będzie brał, żeby się rozwijać, dlatego, że ja też jestem zwolennikiem polityki otwartych drzwi - dodał.

- Uważam, że Unia powinna mieć otwarte drzwi - tak samo zresztą jak NATO - dla kolejnych państw, żeby kolejne państwa przychodziły do Unii Europejskiej i były razem wspólnie w tej zjednoczonej Europie - mówił Andrzej Duda.

Zyskała Polska, zyskała Unia

Przyznał, że Polska dzięki Unii "wiele zyskała". Dodał, że "Unia też wiele zyskała dzięki Polsce".

- To jest trochę tak, jak powiedział ojciec święty Jan Paweł II kiedyś. Wspominaliśmy te słowa wczoraj wielokrotnie: "Polska potrzebuje Europy, ale również i Europa potrzebuje Polski". Pamiętajmy, o tym, że nie kto inny, tylko właśnie firmy z Unii Europejskiej przysłały tutaj swoje towary, na które już nie było cła - mówił.

Dodał, że "gospodarczo Europa na tym zyskała, że wielki kraj, jakim jest Polska, otworzył się i otworzył także swój rynek na dużo silniejszą konkurencję".

Autor: js//rzw / Źródło: tvn24

Let's block ads! (Why?)


https://www.tvn24.pl/wiadomosci-z-kraju,3/prezydent-andrzej-duda-w-tak-jest-w-tvn24,932229.html

2019-05-02 16:27:00Z
52781630544174

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Prezydent Andrzej Duda w "Tak jest" w TVN24 - TVN24"

Post a Comment

Powered by Blogger.