Search

Arkadiusz Kraska wychodzi na wolność. Sąd Najwyższy wstrzymał wykonywanie kary dożywocia - Gazeta.pl

Jak powiedział Krzysztof Michałowski z zespołu prasowego Sądu Najwyższego, decyzja sądu oznacza, że skazany jeszcze tego samego dnia opuści mury aresztu śledczego w Szczecinie, a na ewentualny wyrok uniewinniający będzie czekał na wolności. - Dzisiejsza decyzja nie przesądza ostatecznego rozstrzygnięcia Sądu Najwyższego - zastrzegł Krzysztof Michałowski. Dodał jednak, że zdaniem sądu "zachodzi wysokie prawdopodobieństwo, że dojdzie do uchylenia wyroków zarówno pierwszej, jak i drugiej instancji.

Zdaniem prokuratora, który wniósł o zmianę orzeczenia na uniewinniające, Arkadiusz Kraska nie popełnił przypisywanej mu zbrodni. Wniosek SN rozpatrzy 9 lipca.

 - Jestem wściekły, że tyle lat nikt mnie nie słuchał. Zabrali mi kawał życia. Muszę na nowo nauczyć się żyć, nawet takich prostych czynności jak włączenie pralki. Pranie to jedno z jego marzeń. 19 lat prałem ręcznie. Wreszcie chce włączyć pralkę, ale najpierw zajmę się moją żoną - mówi Kraska w rozmowie z wp.pl

Arkadiusz Kraska. Prawie 20 lat w więzieniu

Arkadiusz Kraska został skazany za zastrzelenie w 1999 w roku Szczecinie Marka C. i Roberta S. Sprawę jako pierwszy szeroko opisał Onet. W 1999 r. w centrum Szczecina doszło do mafijnej egzekucji. Ówcześni śledczy badający sprawę uznali, że za spust pociągnął Kraska. Mężczyzna w 2001 r. skazany został na dożywocie. Z artykułu Onetu wynika, że w śledztwie mataczyli funkcjonariusze policji grożąc świadkom "szantażem i zmuszaniem do seksu". Jak wynika z wniosku prokuratury o uniewinnienie Kraski, do którego dotarła Wirtualna Polska, żeby zamknąć mu usta, policjant zmusił do seksu partnerkę mężczyzny, a inni funkcjonariusze wywieźli jego syna do domu dziecka.

Według Onetu śledczy obawiają się obecnie o bezpieczeństwo świadków. "Uwolnienie Kraski będzie bowiem początkiem prawdziwej batalii z polską mafią. Takich egzekucji było bowiem w tamtym czasie w Szczecinie znacznie więcej" - czytamy w artykule portalu. Wiele z działań policji, które miały wówczas miejsce uległy przedawnieniu. Sam Kraska zapytany przez dziennikarkę o to, kim jest, odpowiada: - Człowiekiem, który był figurą w środowisku przestępczym, bo siedziałem za podwójne zabójstwo i chociaż nie ja naciskałem na spust, to honorowo wziąłem wyrok na klatę.

Działajmy z Greenpeace na rzecz ochrony dzikiej przyrody. Jeśli chcesz pomóc - wpłać datek >>

embed

Let's block ads! (Why?)


http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24755824,arkadiusz-kraska-wychodzi-na-wolnosc-sad-najwyzszy-wstrzymal.html

2019-05-06 11:19:00Z
52781636738872

Bagikan Berita Ini

0 Response to "Arkadiusz Kraska wychodzi na wolność. Sąd Najwyższy wstrzymał wykonywanie kary dożywocia - Gazeta.pl"

Post a Comment

Powered by Blogger.