Search

סיכום חדשות השבת - ישראל היום

סיכום חדשות השבת - ישראל היום

לקראת השבתת המשק? לאורך כל סוף השבוע התקיימו דיונים קדחתניים בין משרדי הממשלה השונים, אנשי המקצוע ובכירים במשק הישראלי בניסיון למצוא את הנוסחה המתאימה למנוע את ההתפשטות מגפת הקורונה בישראל ולצמצם את הפגיעה והנזקים שייגרמו למשק. הדעות חלוקות בין הגורמים המקצועיים ומקבלי ההחלטות בין השבתה מלאה לחלקית או הדרגתית, ונראה כי ההחלטה צפויה להתקבל הערב (שבת) או מחר ראשון בבוקר. נכון לרגע זה, משבר הקורונה מתנהל מיום ליום וההחלטות עלולות להשתנות בהתאם להתפתחויות בשטח. בינתיים נרשם עומס חריג במרכולים שהיו פתוחים היום, ובחלקם חיכו הלקוחות שעות בתור.

צילום: שמואל בוכריס, באדיבות טיב טעם

מספר חולי הקורונה בארץ ממשיך לטפס: לפי נתוני משרד הבריאות נכון לעכשיו (מוצאי שבת) מספר חולי הקורונה בארץ עלה מ-143 ל-164 מקרים מאומתים, שניים מהם במצב קשה. מצבו של אחד החולים הקשים ביותר עד כה, נהג האוטובוס ממזרח ירושלים המאושפז בבית החולים "פדה פוריה" בטבריה, השתפר במידה ניכרת ומוגדר בינוני וכך גם מצבה של התיירת האמריקנית שמצבה מוגדר כעת קל.

 

אסון ברהט: תינוקת בת שבעה חודשים נהרגה ואדם נוסף בן 60 נפצע באורח בינוני בשריפה שהתרחשה הבוקר (שבת) בבית פרטי ברהט. חושבים ופראמדיקים של מד"א שהוזעקו למקום קבעו את מותה של הפעוטה ואילו הפצוע פונה לבית החולים סורוקה במצב בינוני כשהוא סובל משאיפת עשן.

גנבו נשק מחיילים – ונתפסו: שלושה תושבי כפר קרע נעצרו אמש (שישי) לאחר מבצע משטרתי מורכב, בחשד שנהגו לפרוץ לבתים ולגנוב כלי נשק מחיילים. החקירה החלה לאחר תלונות רבות על מקרים של גניבת נשק מחיילים באזור בנימינה. לאחר מעקב ממושך של המשטרה התגלתה חוליית גנבים שנהגה לעקוב אחר חיילים בחופשת סוף שבוע, לפרוץ לבתיהם או לרכבם ולגנוב את כלי נשקם. מבצע המעצר כלל שימוש בשוטרת סמויה שהוסוותה כחיילת.

 

611 מתים מקורונה באיראן: הרשויות באירן דיווחו כי מספר הנדבקים ברפובליקה האסלאמית הגיע ל 12,729. מניין המתים מהנגיף באירן הגיע ל 611 איש, 97 מהם נוספו ביממה האחרונה. בכלי התקשורת הערבים צוטטו גורמים בכירים באירן שמסרו כי המשטר צפוי לקבל ביממה הקרובה החלטה על סגר מלא בניסיון לבלום את התפשטות המגיפה. עוד דווח כי כוחות הבסיג׳ ישלחו לסייר ברחובות הערים ולוודא כי האזרחים מקפידים על הוראות הסגר והבידוד.

מצב חירום בארה"ב, סגר בספרד: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע על מצב חירום במדינה, שמאפשר לו לגייס 50 מיליארד דולר למלחמה בנגיף. כמו כן תוגברו הבדיקות לנגיף ברחבי ארה"ב. העיתון הספרדי "אל מונדו" דיווח היום (שבת) כי ממשלת ספרד צפויה להכריז על סגר אזרחי כללי במדינה, במסגרתו יתבקש הציבור להישאר בביתו מלבד לצרכי קניית מזון ותרופות. עוד דיווח העיתון כי הממשלה תצמצם את מקומות העבודה שיישארו פתוחים ורק עסקים שיוגדרו כ"חיוניים" ימשיכו לפעול. התחבורה הציבורית תושבת ברובה הגדול. סוכנות הידיעות רויטרס אישרה את הדיווחים לאחר שטיוטה של ההחלטה הגיעה לידיה.

 

לאחר הסופה - אילת אוספת את השברים: העיר אילת, שערה הדרומי של מדינת ישראל, עיר תיירות בינלאומית עם המפרץ בין היפים בעולם, התעוררה הבוקר (שבת) להרס רב לאורך כל רצועת החוף מטאבה לעקבה. הסופה שהגיעה ממצרים ופקדה את אילת ביממה האחרונה השאירה אחריה הרס רב ונזקים כבדים הנאמדים בעשרות מיליוני שקלים. תושבים בעיר התגייסו לנקות את החופים. 

איראן דורשת להסיר את הסנקציות: שר החוץ האיראני מוחמד זריף פנה למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש במטרה שיסייע להסיר את הסנקציות האמריקניות, בשל המאבק בווירוס הקורונה. "אני דוחק באו"ם – ובחברות הארגון – התעלמו מהסנקציות האמריקניות הבלתי-אנושיות. תתעקשו שיסירו אותן", כתב זריף בציוץ בחשבון הטוויטר שאליו צירף את המכתב. "כשנגיף הקורונה מכה באיראן, אנחנו צריכים לזכור שהווירוסים לא מבצעים אבחנה. בשביל להילחם בהם, גם בני האדם לא צריכים לעשות אבחנה כזו".

Let's block ads! (Why?)



2020-03-14 16:24:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxODMx0gEA?oc=5
CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmlzcmFlbGhheW9tLmNvLmlsL2FydGljbGUvNzQxODMx0gEA

Bagikan Berita Ini

0 Response to "סיכום חדשות השבת - ישראל היום"

Post a Comment

Powered by Blogger.