Search

"Musiałam zdjąć biustonosz, pobrali wymaz z jamy ustnej". Szokujące kulisy zatrzymania Elżbiety Podleśnej - fakt.pl

Do warszawskiego mieszkania 51-letniej Elżbiety Podleśnej policjanci weszli w poniedziałek o 6 rano. Było ich sześciu. Według policji działaczka społeczna miała rozklejać w Płocku plakaty z wizerunkiem Matki Boskiej Częstochowskiej z aureolą z tęczowej flagi. Jak relacjonuje kobieta w rozmowie z "Gazetą Wyborczą", funkcjonariusze gruntownie przeszukali mieszkanie i zabrali nośniki elektroniczne, telefon, komputery, pendrive'y, a nawet... dyskietki. Początkowo mówili, że po przeszukaniu i zabezpieczeniu sprzętu będzie mogła pójść do pracy. Tak się jednak nie stało.

- Jeden z policjantów powiedział mi, że odebrał telefon od prokuratura, a ten kazał zabrać mnie do komendy w Płocku. Policjanci nie robili tego z przyjemnością, mówili, że nie spodziewali się takiego rozwiązania - opowiada w "GW" Podleśna. W Płocku kobieta usłyszała, że zostanie zatrzymana przynajmniej na dobę. Zdradza też szokujące szczegóły swojego pobytu na komendzie.

- Musiałam zdjąć biustonosz i włożyć go do koperty. Kazano mi zdjąć rajstopy, ale odmówiłam - opowiada. Ostatecznie nie zdecydowano się na zatrzymanie kobiety. Postawiono jej zarzut z art. 196 kodeksu karnego, czyli obrazy uczuć religijnych. Grozi za to kara do 2 lat więzienia. Kobieta odmówiła składania wyjaśnień oraz nie przyznała się do winy.

Wcześniej od Podleśnej pobrano odciski palców, wymaz z jamy ustnej i próby zapachowe. Z komendy wyszła po godz. 16. - Poczułam się jak kryminalistka. Zrównano mnie z ludźmi, którzy dokonują rabunków i napadów - żali się kobieta. 

"Gazeta Wyborcza" ustaliła, że zawiadomienie w sprawie obrazy uczuć religijnych złożył proboszcz jednej z płockich parafii. Gazeta informuje również, że zeznania na policji w całej sprawie złożyła Kaja Godek, działaczka pro-life. W rozmowie z "GW" stwierdziła, że wszystko, co ma do powiedzenia w tej sprawie, przekazała już policji. (Źródło: "Gazeta Wyborcza")

Zatrzymali ją za Matkę Boską. Wielki protest

Dramat polskiego polityka. „Maryje mnie osaczają”

Let's block ads! (Why?)


https://www.fakt.pl/wydarzenia/polityka/elzbieta-podlesna-o-kulisach-zatrzymania-za-obraz-matki-boskiej-z-teczowa-aureola/ms60bdt

2019-05-08 09:49:20Z
CBMigQFodHRwczovL3d3dy5mYWt0LnBsL3d5ZGFyemVuaWEvcG9saXR5a2EvZWx6YmlldGEtcG9kbGVzbmEtby1rdWxpc2FjaC16YXRyenltYW5pYS16YS1vYnJhei1tYXRraS1ib3NraWVqLXotdGVjem93YS1hdXJlb2xhL21zNjBiZHTSAYUBaHR0cHM6Ly93d3cuZmFrdC5wbC93eWRhcnplbmlhL3BvbGl0eWthL2VsemJpZXRhLXBvZGxlc25hLW8ta3VsaXNhY2gtemF0cnp5bWFuaWEtemEtb2JyYXotbWF0a2ktYm9za2llai16LXRlY3pvd2EtYXVyZW9sYS9tczYwYmR0LmFtcA

Bagikan Berita Ini

0 Response to ""Musiałam zdjąć biustonosz, pobrali wymaz z jamy ustnej". Szokujące kulisy zatrzymania Elżbiety Podleśnej - fakt.pl"

Post a Comment

Powered by Blogger.